Trasa pěší – 10 km

Start trasy je na náměstí. Odkud vyrazíte po modré značce vlevo dolů. Značku opustíte v zatáčce a dáte se vpravo a na hráz rybníka Peklo. Za hrázi stoupáte vlevo do kopce až ke značce „Místo k přecházení“. Zde přejdete přes silnici a klesáte dolů k rybníku. Okolo rybníka po značení Naučné stezky Josefa Klementa až na hráz Nového rybníka. Zde bude kontrola a atrakce pro dětskou trasu.

Za hrází rybníka je rozcestník a vy se vydáte vpravo po modrém turistickém značení. Důležité je nepřehlédnout odbočení značky ze silnice vpravo dolu na úzký lesní chodník. Nachází se v zatáčce na místě, kde silnička začíná stoupat do kopce. Chodník vede vykáceným lesem okolo studánky a je místy poněkud zarostlý, ale stále zřetelný. Vyústí nakonec na pěkné louky před obcí Věžnička po nich do vesnice k rozcestníku. Zde bude samokontrola.

Ve Věžničce opustíte modré turistické značení a stoupáte do kopce po málo frekventované silnici. Po dosažení vrcholu stoupání jděte po silnici dále s výhledem na Dobroutov. Silnička začíná klesat a v označeném místě z ní odbočuje vlevo lesní cesta. Po ní strmě do kopce až na rozcestí tři lesních cest. Zde vpravo po lesní cestě mírně stoupáte a po pravé ruce míjíte vrchol Homole (569 metrů). Trasa nakonec vyústí na křižovatku několika lesních cest. Zde dolů po asfaltce až k prvnímu objektu na Březině. V tomto místě nepokračujte z kopce dolů a zabočte vlevo. Po lesní silničce dojdete až na místo, kudy vede modrá turistická značka. Po ní vpravo dolů k můstku u chobotu rybníka Peklo, nad rybníkem po značení přes zámek až k velkému parkovišti pod zámkem.

Přes parkoviště po značení naučné stezky okolo pivovaru, až na křižovatku pod Karlovým náměstím. Po místním značení přes bývalé židovské ghetto okolo synagogy (otevřena v den pochodu zdarma) až k průchodu na náměstí a do cíle.